Jeg forventer at vi får lagt rør ud til alle rum, så der er mulighed for at trækker netværkskabler. Om de alle bliver brugt er tvivlsomt, men vil hellere have muligheden for at trække kabler, hvis behovet skulle opstå på et senere tidspunkt.
Vi går med 2x opvaskemaskiner og 2x vaskemaskiner. Hovedårsagen til dette er dels at vi er en familie med 3 børn, hvortil disse maskiner kører en del. Ligeledes betyder det at maskinerne slides hurtigere, hvortil det er rart med en backup, hvis den ene står af og skal rep / udskiftes. Jeg forventer også at købe udvidet garanti på disse, da garanti som oftest er koblet op på antal år frem for antal vaske, hvortil det giver god mening da vi som skrevet bruges disse en hel del. En anden grund - ift. opvaskemaskinen - er at den tager pladsen af et underskab, dog fungerer den som skab i sig selv, hvortil vi bare kan hente fra den rene maskine og fylde i den anden osv.
Der kommer 2x vandhaner udendørs, hvoraf den ene kan forsyne med varmt vand, samt 2x stikkontakt. I hver ende af huset.
Ift. ventilation, tilbyder huscompagniet en standart løsning i deres huse. Ift. hvad jeg kan forstå på andre som har bygget med HC er det en ganske fin løsning.
Super med input ift. lader til evt. fremtidig elbil. Vi har bevidst sparet den integrerede carport væk, da vi hellere vil bruge pengene på indvendige m2, samt en lille overdækket terrasse. Jeg forventer på et senere tidspunkt at anskaffe en af de der galvaniserede står carporte / redskabsrum og smide det op ved siden af huset. I den forbindelse er det planlagt at der trækkes rør ud til el ift. hvor det forventes at den bliver bygget.
#1 Det virker rent lækkert med den lysstyring du beskriver. den vil jeg lige gå i tænkeboksen omkring.
#2 Det skal jeg lige have kigget ind i. Tak for input!
#3 Lyder smart med USB, specielt ved natbordene. Skal jeg lige undersøge nærmere, når vi har møde ift. el.
Ift. større udhæng, så kan jeg godt se pointen. heldigvis er det også med afvalmede gavle, hvilket både er i den billigere ende ift. deres andre løsninger, men også hvad vi synes er kønnest. Jeg har dog set huse ekstra store udhæng, hvilket ikke falder i min smag, så tænker at standardstørrelsen er et godt kompromis.
Ift. regnvand, burde det være ok. Dels er jorden meget sandet, hvortil rapporten ift. boreprøverne siger at omfangsdræn er overflødig. Vi har byggemøde på grunden om nogle uger, hvor højden skal defineres. Vi er generelt højt placeret i landskabet, men tænker helt klart at sørge for at huset ligger en smule højere, uden af det bliver på en underlig bakke. Det er dog smart med større tagrender, hvilket jeg lige vil tjekke op på.
Ift. 2 ovne, virker det til at vi klarer os fint med 1 ovn + airfryer + micro. Tak for input!
#13 Ift. vandets hårhed, så ved jeg ikke så meget om det. Vil umiddelbart tro at det falder inde for "normalen".
#17 god pointe ift. at elskabet / sikringerne er tilpasset forventet forbrug. Vil jeg lige sikre mig at få med til el mødet.
Ift. troldtekt, så har vi lagt gips akustikplader i loftet i køkken/alrum. Igen et tradeoff ift. besparelse.
Ift. 2x tørretumbler, så er det også en af de ting vi har valgt fra, primært pga at vi tørrer meget tøj på vasketøjsstativ, samt plads.
#21 3x børneværelser, samt et lidt større (3 rum lagt sammen) nørderum. Grunden til at at det ikek blot er 1 stort rum, er primært pga vægplads = mulighed for at montere hylder til spil 😀
Huset er 205 m2. Grunden til at stuen ikke er større er dels at vi generelt ikke bruger stuen voldsomt meget. Oftest er det K/A vi samles i, hvortil flere m2 i stuen - i vores tilfælde - giver mere værdi andre steder.