Det her har godt nok været en vild dag, så skal prøve at fatte mig lidt i korthed, for kunne godt bruge lidt afsluttende tips for at "lukke handlen" 😀
Jeg havde lige knap en times samtale sammen med lagerchefen og den logistikansvarlige. Det startede stille og roligt ud med, at de lidt mere formelt fortalte lidt om hvem de var, og hvad firmaet lavet, og hvordan arbejdsdagen ville være. Følte lidt, at de prøvede at sælge mig stillingen. Imens sad jeg og tænkte, at med de mødetider var jeg jo allerede solgt 😀
Anyways så løsner stemningen mere op, i takt med man kommer til at "kende" hinanden lidt bedre, så der er en god og glad stemning. Ser fra start af, at lagerchefen har printet to kopier af mit CV, hvor der er markeret et par linjer med gult. Kan se det er under færdigheder, hvor jeg har nævnt Navision og Consignor (Danske Fragtmænd), samt den sidste linje i min profil. Kan ikke lige huske hvad jeg havde skrevet der, men ser det er med at være ikke ryger, meget mødestabil og sjældent syg. Hun spørger hvad det svarer til, og siger jeg har haft én sygedag i det år jeg har været i mit nuværende arbejde.
De spørger om jeg har spørgsmål, og nævner bl.a. det med den vilde vækst på de 20 millioner i bruttofortjeneste. Har også nogle andre spørgsmål i første runde af hvad jeg kan huske, og de synes det er gode spørgsmål. Vi snakker noget mere om forskellige ting, og jeg kommer i tanke om et par spørgsmål til. Et godt engagement, så det tolker jeg som noget positivt.
Hen mod slutningen spørger lagerchefen mig ang. min nuværende månedsløn. Det overrasker mig lidt, for kender faktisk ikke lige min månedsløn. Er 14 dages lønnet, og det vigtigste for mig er hvad jeg reelt set får udbetalt. Fortæller dog, at jeg får 149,10 kr. i timen som grundløn + personlige tillæg + frivalgskonto + 10 % i pension. Hun vil gerne videre mere om hvad det ca. løber op i med de personlige tillæg, så siger det er svarende til 160-165 kr. i timen. Tager lidt chancen her, både fordi det vist passer rimeligt godt hvis jeg husker rigtigt, samt det er den løn, som jeg lidt går efter, og håber på at kunne få. Hun regner det om til, at det vil give omkring 26.000 kr. i månedsløn.
Til sidst takker de af for en god samtale, og fortæller at de skal have snakket med et par andre kandidater. Det forventer og håber de på de er færdige med i denne uge. I næste uge vil man blive kaldt ind til 2. samtale, hvis man kommer med til den. Under alle tilfælde vil man i hvert fald blive ringet op, og også få en begrundelse, hvis ikke man går videre.
Jeg giver hånd til dem og tager derfra med en fed følelse i kroppen, for føler det gik rigtigt godt når først vi kom i gang med snakken 🙂 Synes det var en mega fed oplevelse, og er forholdsvis fortrøstningsfuld mht. den 2. samtale.
Ca. kl. 19.30 ringer min telefon med et nummer jeg ikke kender. Tager den og så er det sørme lagerchefen, der gerne vil se mig til en samtale i morgen kl. 15 😀
Spørger om det er okay, at vi siger 15.30? Så kan jeg akkurat lige nå at få fri fra arbejdet kl. 15, og med hast nå hen til dem. Det siger hun er okay, men at hun har et møde kl. 16, så der er ikke så meget tid, men er også mest for at diskutere lidt løn og sådan.
Ved ikke om det var dumt at udsætte det den halve time? Fremfor at skulle bede om pludselig fri endnu engang.
Anyways så synes jeg det er lidt vildt, og noget overraskende, at de alligevel tager kontakt til mig så hurtigt og midt om aftenen, når jeg havde forstået det først blev i næste uge 😀
Når hun siger, at det bl.a. er for at diskutere løn, kan jeg så have solgt mig selv for højt? Formoder de har en overenskomst når de er omkring 100 medarbejdere. Så er der nok ikke plads til forhandling, men deres løn er fast, og så er det enten take it or leave it?
Ifølge en hurtig tur på Google fandt jeg noget fra 1. maj 2024 til 157 kr. i timen, mens ChatGPT nævner 26.000-29.000 kr. om måneden eller fra 161 kr. i timen som lagermedarbejder.
Jeg vil jo helst ikke gå ned i løn, men hvis det er nødvendigt, så er jeg parat til en lille nedgang. Vil nemlig spare knap 100 km i benzin om dagen, samt jeg vil få betydeligt mere livskvalitet med de perfekte mødetider.
Beklager det lange svar så sent på aftenen, men måske I har et par ekstra guldkorn til den 2. samtale/lønforhandling i morgen? 🙂