Bragse skrev (#12):
Nu har jeg ikke noget imod at skulle bygge lidt for at kunne overleve, men hvor mange forskellige ressourcer er der for at kunne lave tingene og er det noget man konstant skal lede efter og samle ind? Jeg går altid lidt død i det, hvis man har fordelt alle tingene ud i 22 forskellige kister. Kan man godt spille det uden at skulle gå all-in på byggedelen?
Byggedelen er hvad du gør den til.
For at kunne overleve skal du have en seng et madbål og tag over hovedet og tag over din workbench og forge, men i realiteten han du jo bare lave en havepavillion med et par sider og så er det nok. Eller du kan bygge den store vilde vikinge villa - det er helt op til dig selv effekten er den samme.
Der hvor der skal grindes er i fasen mellem boss kampene. For at blive klar til næste boss skal man gerne have gearet op og lavet noget mad og mjød (potions) osv.
Det kan nogwn gange godt være lidt langsommeligt, men jeg har nu aldrig følt at det var for meget og hygger mig stadig meget med spillet efter 190 timer og kun så småt er ved at være klar til 4 boss.
Du kan evt se lidt videoer på youtube med nogle tips og tricks der kan forkorte grind delen.
Jeg har brugt lang tid på at holde øje med svampe i skoven fordi vi altid manglede dem til madlavning indtil min yngste fortalte mig at hvis man i gfx settings sætter vegetation til low så kan man se dem på en kilometers afstand.
Nu vælter vi os i svampe.
Mit bedste råd er dog: prøv det, det er et rimeligt billigt spil og i forhold til så meget andet early acess skrammel der sælges i dag, så virker spillet her faktisk og har reelt indhold.