#3 Det er også ca. det svar jeg måtte give til en af mine kunder da Trump mania var på det højeste og de spurgte om ikke de kunne skifte til Linux.
Jo det kan I godt, men Bluebeam og alle Autodesk produkter virker f.eks. ikke, og det gør 90% af de øvrige mindre programmer i bruger heller ikke. Så der er desværre lidt lang vej.
Jeg har altid godt kunne lide Windows, jeg har også haft både MacOs, og diverse linux distros, dog synes jeg først det er nu her hvor der virkelig er kommet skred i at spil også virker på Linux. Jeg tror Microsoft går en hård fremtid i møde, hvor de gennem årtier har kunne diktere nye knapper på keyboards (Ok, Windows tasten er jeg over årene blevet glad nok for, men Copilot knappen, go fuck yourself) eller at ældre pc'er skulle skrottes fordi de ikke understøtter TPM 2.0.
Jeg har 2 mini pc'er herhjemme der kører proxmox og herunder primært Ubuntu Server. Så det er faktisk kun desktoppen der mangler, og der er lige lidt bindinger fordi jeg stadig bruger det til arbejde for kunder der gør jeg ikke helt kan skifte. Men jeg tror der er utroligt mange hjemmebrugere der godt ville kunne skifte. Jeg havde selv kigget på at få testet Fedora Silverblue af.