Jeg er med på at man kan opgøre spil på spilletid/$$$
Men hvis jeg udelukkende skulle kigge på det, så skal jeg da bare vælge spil der er kunstigt svære eller hvor der er 8000000 fetch quests. Så jeg tænker der mangler en parameter i ligningen, nemlig hvor sjov er spilletiden.
Som #42 siger, så er han godt tilfreds med at give €10 for Full Throttle, det har jeg også selv gjort, og faktisk også spillet den igennem flere gange, jeg synes det giver suveræn værdi, så jeg er godt tilfreds med den underholdning, også selvom jeg måske kunne vælge et spil med flere timer i.
Når det er sagt, så er jeg også nærig nok til at hvis jeg ikke gider betale €80 for et spil, så venter jeg da gerne til den er til at betale sig fra. At jeg så har en kæmpe backlog af spil jeg ikke har nået endnu er så en anden snak.
I forhold til den øvrige ting omkring mælkepriser osv. kan det ikke sammenlignes. For markedet af gamers er jo i voldsom vækst, og nettet siger 3milliarder aktive gamere, tænker nok halvdelen eller flere er mobil spillere. Kigger vi lidt nærmere var der i 2015 8,5millioner samtidige brugere online på steam, i år var de over 40millioner på samme tid.
Derfor mener jeg ikke mælkeanalogien holder. For de udvikler stadig et spil, og resten er digitalt, så de kan sælge den samme vare igen og igen og udgiften er som sådan ikke større om de sælger 1 spil eller 100millioner. I min optik betyder det også at hvor de i 2015 solgte f.eks. 1 million spil, kunne der potentielt være 4 millioner solgte, blot hvis de ekstra der er kommet til er nogenlunde svarende til dem der var i 2015. Dvs. det er 4 gange så mange penge lige på bank kontoen for dem.. ja, sætter de prisen 20% op, så er der selvfølgelig 20% flere dineros på kontoen.
Jeg forstår godt at de vil sætte spillene op, for hvis folk "bare får det til at ske" som CEO'en sagde omkring Borderlands 4, så tjener de mere. Jeg tror nærmere på at folk har så stort et udvalg af spil, at de kunne fristes til bare at vente, og så spille sidste års top seller til 50% off..