#14 - Indtil videre kun ting, som jeg synes er i småtingsafdelingen - og det er ting, som jeg godt havde læst om inden, så er ikke voldsomt overrasket.
Men jeg lister gerne hvad der lige popper op af tanke 🙂
det er overraskende svært at finde de apps, som du godt vil installere. Det er muligt at søge ved at spørge Google Assistent, men de første 9 ud af 10 gange fik jeg i stedet Youtube-resultater for DRTV, i stedet for app'en. Jeg fandt den i stedet ved at gå gennem Viaplay, som blev vist på "forsiden" af App-fanen. Jeg har siden læst, at du kan installere appp's ved at tilgå din bruger i en browser.
Den kan være lidt langsom i optrækket. Forstået sådan, at hvis du trykker "Hjem", og så lige bagefter ind på en app eller op og ned på siden, så sker det ikke med super-speed. Men var godt klar over, at Google ikke havde valgt hardware fra øverste hylde. En mindre ting, synes jeg.
Ingen automatisk skift af framerate. Som jeg har forstået det, så er Apple TV reelt den eneste boks, som kan gøre det her nogenlunde konsistent. Nvidia Shield har vist noget lignende på beta-stadiet. Jeg er dog endnu ikke stødt på hak i billedet, som jeg definitivt har tænkt er pga. forkert framerate.
Fjernbetjeningen er så lille og glat, så jeg konstant taber den - men det er nok mest min egen skyld 😀
Jeg har, inkl. forsendelse, givet lige over 700 kroner for dimsen, og til den pris er jeg ikke stødt på noget, hvor jeg var 10 sekunder fra at skrive en sur mail til Google.
Jeg kan desuden læse mig til, at det fortsat ikke er alle apps, som med garanti virker i Danmark. Er ikke selv stødt på nogen, så det har ikke irriteret mig, men det skal man i hvert fald være klar over inden køb.
Når Google engang får taget sig sammen til officielt at lancere i Danmark, så bliver prisen muligvis også lavere.