Mind-flayer på dansk

Dette emne har 12 svar fra 7 deltagere, og blev senest opdateret for 3år siden af StultusX2.

19/10/2022 kl. 12:07

Hej, min søn har stillet mig et spørgsmål jeg ikke kan svare på - er mindflayer nogensinde blevet oversat til dansk.. Foruden at Illithid er brugbart på dansk. Nogen der har en dansk monster manual fra 80erne eller noget og kan slå det op.

I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.
19/10/2022 kl. 12:07#0

Hej, min søn har stillet mig et spørgsmål jeg ikke kan svare på - er mindflayer nogensinde blevet oversat til dansk.. Foruden at Illithid er brugbart på dansk. Nogen der har en dansk monster manual fra 80erne eller noget og kan slå det op.

I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.
19/10/2022 kl. 12:47

Det officielle (og ekstremt awesomme) danske navn er 'hjerneflænser'.

Dette svar blev ændret 3år siden af kasperkaal.

19/10/2022 kl. 12:47#1

Det officielle (og ekstremt awesomme) danske navn er 'hjerneflænser'.

19/10/2022 kl. 13:17

#0 Haha god damn. Er det virkelig sandt? Mega cool 😀

I ain't got time to bleed
19/10/2022 kl. 13:17#2

#0 Haha god damn. Er det virkelig sandt? Mega cool 😀

19/10/2022 kl. 13:32

#0 ja det er vel nærmest en direkte oversættelse, men det lyder bare så meget mere aggressivt på dansk 🙂

19/10/2022 kl. 13:32#3

#0 ja det er vel nærmest en direkte oversættelse, men det lyder bare så meget mere aggressivt på dansk 🙂

19/10/2022 kl. 15:13

#0 Hjerneflænser er ret fedt, hvor har du det fra... hvor gammel en ad&d bo skulle du grave det op fra

19/10/2022 kl. 15:13#4

#0 Hjerneflænser er ret fedt, hvor har du det fra... hvor gammel en ad&d bo skulle du grave det op fra

19/10/2022 kl. 15:39
19/10/2022 kl. 15:39#5
19/10/2022 kl. 17:11

Som #4 er inde på, så vil brugen af Google Fu umiddelbart bekræfte hjerneflænser.:)

Nintendo Influencer På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA
19/10/2022 kl. 17:11#6

Som #4 er inde på, så vil brugen af Google Fu umiddelbart bekræfte hjerneflænser.:)

Nintendo Influencer På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA
19/10/2022 kl. 21:01

+1 til Hjerneflænser lyder så meget bedre end Psykiater.
Og matcher glimrende med Hjenevrider aka Psykolog.

My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995! En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...
19/10/2022 kl. 21:01#7

+1 til Hjerneflænser lyder så meget bedre end Psykiater.
Og matcher glimrende med Hjenevrider aka Psykolog.

My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995! En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...
19/10/2022 kl. 22:02

#0: som allerede nævnt i tråden stammer navnet fra de de danske oversættelser af diverse Forgotten Realms-romaner, som jo er officielle d&d-produkter. Så vidt jeg kunne finde frem til da jeg selv undersøgte det, var hjernefræseren ikke med i de gamle danske oversættelser af d&d-regelbøger.

19/10/2022 kl. 22:02#8

#0: som allerede nævnt i tråden stammer navnet fra de de danske oversættelser af diverse Forgotten Realms-romaner, som jo er officielle d&d-produkter. Så vidt jeg kunne finde frem til da jeg selv undersøgte det, var hjernefræseren ikke med i de gamle danske oversættelser af d&d-regelbøger.

19/10/2022 kl. 22:36

kasperkaal skrev (#8):

Men hvad vil man helst - på dansk: Fræses eller Flænses i hjernen?

DK = gode til fine SMÅ snit...

Dette svar blev ændret 3år siden af StultusX2.

19/10/2022 kl. 22:36#9

kasperkaal skrev (#8):

Men hvad vil man helst - på dansk: Fræses eller Flænses i hjernen?

DK = gode til fine SMÅ snit...

Dette svar blev ændret 3år siden af StultusX2.

19/10/2022 kl. 22:43

Hahaha skrev forkert, mente selvfølgelig FLÆNSER

19/10/2022 kl. 22:43#10

19/10/2022 kl. 22:53

Hey btw @kasperkaal tjek dine beskeder 😆 Oppe i menuen MIN PROFIL.

19/10/2022 kl. 22:53#11

Hey btw @kasperkaal tjek dine beskeder 😆 Oppe i menuen MIN PROFIL.

19/10/2022 kl. 22:54

kasperkaal skrev (#10):

+1 HEY! Det var ikke der, jeg ville hen...meeen nu vi er der:
Sååeh.. Fræset < Flænset! Og hvide snit er af det gode?

(Tee-hee. YUP! Dumt svin ér Stultus')

19/10/2022 kl. 22:54#12

kasperkaal skrev (#10):

+1 HEY! Det var ikke der, jeg ville hen...meeen nu vi er der:
Sååeh.. Fræset < Flænset! Og hvide snit er af det gode?

(Tee-hee. YUP! Dumt svin ér Stultus')

Der opstod en uventet fejl. Genindlæs 🗙

Forbindelsen blev afbrudt

Det sker tit på mobil, når browseren har været i baggrunden. Vi prøver automatisk at genoprette forbindelsen.

Genopretter forbindelsen...

Stadig ikke forbindelse. Prøver igen om sekunder.

Vi kunne ikke genetablere forbindelsen.

Sessionen er udløbet – serveren er sandsynligvis blevet opdateret.
Genindlæser siden...

Sessionen blev sat på pause.

Sessionen kunne ikke genoptages.
Prøv igen eller genindlæs siden.

Genopretter forbindelse... Siden mistede forbindelsen til serveren.