Nickell skrev (#10):
#1, #3, #6: Nu starter jeg på Kongedræberkrøniken efter jeres skjulte anbefalinger. Så håber jeg, at tredje bog er lige rundt hjørnet, for jeg har det med at sluge disse bøger. Det er også en af grundene til, at jeg ikke har læst GoT endnu.
Er der andre gode OG afsluttede serier? Jeg har lige været igennem Witcher-serien (sublim, men de sidste to bøger var ikke oversat). Jeg har aldrig læst Ringenes Herre, men jeg har læst Hobbitten flere gange. Så den er oplagt efter mit nuværende projekt..
Tror du skal sætte din forventninger til en afslutning på de bøger meget lavt - der er dog mere håb end der har været i mange mange år.
Min top fantasy bøger vel for altid være:
- The Wheel Of time
- The Stormlight Archive (hvis du bliver fanget af denne, så vil jeg allerede efter bog 1 - få læst alle de andre bøger i Cosmere universet, og læse dem i den rigtige rækkefølge)
- Næsten alt andet Brandon Sanderson har skrevet
- The Gentlemen Bastards
og som en fantasy joker - så kan "The dresden files" helt klart også anbefales - dette er også forholdsvis korte bøger, så man får hurtigt kommet igennem en masse fede historier, der alle skaber et fedt univers