Forside Fora Spil VR woooot’s VR Blog Svar til: woooot’s VR Blog

wOOOOt
Rusher
#0 Trådstarter
  • E-peen: 289

Januar 2024 – Hvad fanden skal man vælge af VR?

Det kommer virkelig an på hvad du har i forvejen?

Quest 3 er en succes for Meta.
Den er 100% det man bør vælge, hvis man ikke har VR i forvejen.
500$ er en meget rimelig pris, hvor man får langt mere VR, end eks. hvad Valve Indeks tilbyder i dag.
Den er også en værdig opgradering til jer der har Q2 – hvis I bruger den.
Generelt tror jeg Q3 er bedste bud lige nu i langt de fleste indkøbs scenarier.

Jeg har selv Valve Index – den er fra 2019, og det er stadig “God VR”
Men den har lige det niveau (for mig) – at Q3 er en upgrade, men lidt for lille upgrade.
Indeks har stadig større FOV og fps – så på nogle punkter vil det være en downgrade.

Jeg er klar til at købe noget bedre, men der er bare ikke noget VR som lige er niveauet over Q3.
Det skulle lige være Bigscreen – men den ville stadig være en “mellem løsning” midlertidig indtil den rigtige upgrade kommer.

Andre high end VR tiltaler mig bare ikke lige pt.
Pimax Crystal: For stor, tung dårlig FOV, og igen Pimax “plastik VR” – de sparer på kvalitet.

Lige nu er der “next gen” på vej på flere fronter.
Apple til 3500$ – er et no-go, for det er kun til Apple univers, så ingen Steam VR games. Og for lille FOV.
Varjo4 til 4000$ – har meget af det jeg søger – men til den vilde pris, der vil jeg fanme have bedre komfort end endnu en 1 kilo’s klods på næsen… Den bliver vild nok, men til prisen, der skal ALT være perfekt, og det bliver det ikke.
Somnium VR-1 er navnet på en anden kommende model, som måske bliver spændende – men stadig for ukendt.
Og Valve er stadig “På vej” med noget, men ingen aner hvad. – Og primært er det dem jeg satser på. Indeks var så super god ved release, at jeg pre-order nærmest uanset hvad, når Valve er klar.

VR markedet på hardware er svær lige nu, medmindre man er ny, så er Q3 sgu et hit.

Spil markedet er blevet bedre.
Men det der UEVR som jeg ikke rigtig har prøvet, har endnu ikke været det store hit, som man håbede.
Måske fordi når man ser på listen af UE spil, så er der jo nada man kender eller gider prøve.
Det er en super ting at man kan spille dem I VR – og der er sikker mange som leger med det.
Men det er ikke noget der løfter VR markedet.
Men tak til Meta, som holder VR i live – 20 millioner solgte VR skal man jo ikke kimse af.
+ Tak til Valve, at de simpelt hen har lavet en løsning, så Meta kan spille trådløs gennem Steam.
Det er faktisk det vildeste der skete i VR for nyligt!