Forside Fora Politik/Samfund Elon Musk er et Geni Svar til: Elon Musk er et Geni

#18
Steadi
Rusher
  • 329 Indlæg
Offline

Jeg medgiver gerne, at Musk og Tesla har haft og fortsat har stor betydning for el-biler. Medgiver også gerne, at SpaceX ligeledes har stor betydning indenfor privat rumfart.

Personligt synes jeg dog, at Musk virker utiltalende. I foråret holdte Tesla deres fabrik åben i strid med gældende restriktioner, og da Musk fik at vide, at han skulle holde lukket, så truede han med at flytte alting til Texas. Han virkede mest af alt irriteret over, at hans planer blev forsinket af at skulle tage hensyn til noget så “ligegyldigt” som sine medarbejdere. Medarbejdere der ikke skal gøre sig forhåbninger om en fagforening foreløbig.

Musks og Boring Companys planer om “offentlig transport” under jorden i forskellige amerikanske byer virker til tider mest som et forsøg på at lave en eksklusiv transportform for Tesla-ejere.

Jeg mener sagtens, at der er plads til både anerkendelse og kritik af Musk og andre tech-milliardærer. Hvad Jeff Bezos har opbygget med Amazon er også vildt imponerende, men jeg synes stadig ikke, at han virker som en tiltalende person.