Forside Fora Politik/Samfund Ukraine 2022+ ? Svar til: Ukraine 2022+ ?

#381
SealDK
Rusher
  • 217 Indlæg
Offline

#379 Ja en ting man bl.a. kan håbe på er at den enkelte russer bliver SÅ træt af sanktionerne at folket rejser sig. Enig hvis demonstrationer når op på de ti-tusinde, eller 50-100.000 der demonstrere på den røde plads i Moskva, så kan politiet ihvertfald ikke håndtere “bare” at arrestere allesammen (magthaverne kan så vælge at skyde på folk/skyde folket ned) – de er jo stadigt kommunister hvad det angår (menneskeliv og menneskerettigheder er “en by i Rusland”…)

#380 Tænker du har ret mht. sanktioner, hvis man eks. tager Nord Korea eller Cuba, så har sanktionerne nok/måske ikke haft 100% den ønskede effekt (og Sanktionerne mod Rusland ift. Krim, ej heller) (men typer som Putin har også KUN respekt for krudt og kugler, altså KRIG direkte imod ham)

Og ja Rusland vil selvfølgeligt udnytte allerede eksisterende handel mod øst/asien, som allerede i forvejen står for den største del af handlen.

Jeg mener dog stadigt at nuværende Sanktioner er et godt alternativ, mener også de går hårdere til den end nogensinde før (også fint med mig), og faktisk tænker jeg at man burde overveje det samme med eks. Kina.

————————————————————————————————————————–

Gennem århundrede har man tænkt diplomati, styrke forhold gennem handel, og at landenes borgere i takt med lettere tilgang til information, skulle kunne åbne deres øjne for alternativer til deres samfund styret af autoritære regimer – det arabiske forår osv osv – jeg synes bare ikke det sker noget, landende mishandler fortsat deres egne borgere og holder dem i et jerngreb kontinuerligt.

Luk KINA, luk alt handel, træk alle vestlige brands og virksomheder ud (de har profiteret længe nok på billigste arbejdskraft i verden, og udnyttelse af den) – det samme med Saudi Arabien, og andre eksmpler på fuldstændige “skæve lande” ift. menneskerettigheder.

Hvis vesten så ender med 75 lande ud af 200, ja så må det bare være sådan, og vi genopretter alle arbejdspladserne inden for vestens egne “mure”, varerne bliver nok dyre for os forbrugere, men så må man nøjes med et mindre TV, en mindre bil, osv osv, det genererer dog samtidigt et hav af arbejdspladser til os selv – som vi kan bruge på forstærket velfærd i egne samfund.

Jeg ved det aldeles ikke er særligt diplomatisk, tværtimod, og ja der er negative effekter endda ufoudseelige, måske WW3 på et tidspunkt fordi vi fjerner os så endnu mere fra hinanden – men hvor er jeg da træt af snak snak snak, og alt for lidt handling – og at penge styrer ALT som sædvanligt.

Trump ville ikke give en skid modspil eller krav til Suadi Arabien, da de iværksatte mordet på Jamal Khasghoggi på deres ambassade i Tyrkiet – udelukkende fordi at USA var igang med en ENORM kontrakt på 700+ millliarder for salg af våben til Saudi Arabien.

Moral kan som altid købes for penge, det fandme trist og mega ringe!

LUK KINA og lad alle de lande sejle for sig selv!

  • Dette svar blev ændret 2 år, 1 måned siden af SealDK.