Forside › Fora › Penge og økonomi › To Elbil eller not? › Svar til: To Elbil eller not?

- E-peen: 131
Der hvor kæden hopper af for mig, er de problemer der opleves med Tesla bilerne.
Kvalitet i samlinger. Ja, dette fikses af Tesla hvis blot man kontakter dem, men dette burde ikke finde sted i biler til den pris.
-Fugt/vand i lygter.
-Manglende, eller forkert monterede, gummilister ved vinduer (set en del opslag på FB omkring dette)
Bagsmæk på 2021 TM3 har kun en motor, hvorfor den trækker skævt. Dette resulterer i maling der skaller af, og bagsmæk der ikke kan lukkes ordentligt.
-Maling er dårlig på bilerne. EN hulens masse opslag der fotodokumenterer af maling skaller af på bestemte steder på bilerne.
-Automatiske vinduesviskere er ekstremt ustabile i deres funktion.
-Autopilot er ustabil i sin funktion. Har set mange opslag hvor folk oplever at den, pludseligt, foretager kraftig opbremsning uden grund.
-Automatiske forlys er ustabilt, da den ikke kan skelne mellem biler og skilte.
-Navigation er ‘dum’, og kan ikke arbejde med waypoints.
-Folk oplever at bilen falder i søvn, og ikke kan vækkes uden man nulstiller bilen helt.
-Tesla app mister funktioner i tide og utide i forbindelse med OTA opdateringer.
-Nakkestøtter bliver ødelagt af at man har hårprodukter i sit hår, og hvilker hovedet på dem. (fotodokumenteret i flere opslag på FB)
Jeg kan blive ved.
Det er simpelthen IKKE acceptabelt. I specielt ikke i en bil til den bil, der bryster sig af at være et premium mærke.
Bilenerne kører helt fantastisk (bortset fra hård undervogn), og de er SYGT hurtige. Dette er dog ikke nok (for mig) til at kunne se igennem fingre med alle de andre udfordringer der er med bilerne.
Minder mig om den tid hvor jeg kørte Alfa Romeo. De biler var fænomenale, når alt virkede. Det var dog blot ofte der var problemer af en eller anden art med dem.
Tesla er sublime, når det kommer til den elektriske drivline, men rendyrkede amatører når det kommer til den generelle kvalitet af bilerne.
Ville rigtig gerne have haft en i denne omgang, men kan simpelthen ikke få mig selv til at smide penge efter en Tesla, som de er nu.