Forside Fora Penge og økonomi To Elbil eller not? Svar til: To Elbil eller not?

SneakySkunk
Rusher
  • 55 Indlæg

Nu har jeg ikke gidet at tale dårligt om Tesla, men de er slet ikke så gode.

Følger man med i Tesla Danmark gruppen på FB, så ser man ofte maling der falder af bilerne, ting der rasler og skal udskiftes.

Min gamle CEO købte en Model 3 Performance fra helt ny. Inden for en måned var der følgende fejl

1. Højre dør pev når han kørte – den skiftede Tesla

2. Handskerummet kunne ikke lukke – der skiftede de lågen

3. Mange funktioner med kameraerne virkede ikke. Han kunne ikke kalibrer dem. Det viste sig at Tesla havde byttede rundt på ledningerne under samling af bilen og det tog dem en uge at finde frem til den fejl.

Tesla er en fin bil, men de bliver ofte leverer halv færdige og man kan forvente at skulle bruge en del tid på at få lavet ting. De gør det også uden brok, men stadig træls når man bruger 500+k på en bil

Krititten er helt på sin plads, og hjælper til med at give en mere nuanceret debat.

Der har rigtig nok været problemer med lakeringer fra Tesla’s Fremont fabrikken, dog ikke fra Giga China fabrikken, Fremont fabrikken er en gammel tidligere GM/Toyota fabrik, samt first gen tesla paint shop. Giga Berlin kommer til at få en helt ny state-of-the-art paint shop, som ikke kun fikser problemet du nævner men vil også komme til at kunne tilbyde nye 2-tone lakeringer som ikke før var muligt. De vil også introducere en masse nye teknologier til bilerne, så jeg synes at det bliver rigtig spændende at se hvilken opgraderinger som M3 og MY kommer til at få fra Giga Berlin.

En anden positiv ting at nævne om Tesla er faktisk deres service bil, som skifter dele on-sight. Min gamle CEO fik skiftet sin dør midt ude på vores parkeringsplads uden at skulle på værksted. Det synes jeg alligevel var imponerende!