Forside Fora Off-topic Droppe A-kasse? Svar til: Droppe A-kasse?

zyDocx
Rusher
  • 144 Indlæg

Som jeg ser det, kommer det helt an på hvordan du vurderer din egne evner til at finde et nyt arbejde hvis du bliver ledig (din “arbejdsværdi”), samt hvilken situation du står i, ift. om du ville kunne holde til at blive fyret fx.

For mit eget vedkommende har jeg selv gået med tanker om at melde mig ud, eftersom jeg har stor tiltro til at jeg nok skal finde et nyt job inden for få dage, hvis jeg skulle gå hen og miste mit job. Grunden til at jeg ikke har gjort det, er mere pga den sikkerhed / ro i maven, som det giver mig, da jeg ved at jeg ville kunne holde den kørende ift. at forsørge familien. I praksis tror jeg dog ikke at jeg kommer til at få brug for den, så det kan godt være jeg skulle overveje at melde mig ud og investere 6k mere i året i stedet for.

En a-kasse er som jeg ser der blot en forsikring. Hvis ikke det er sandsynligt at man får brug for den, bør man overveje at skille sig af med den.

Med det sagt kender jeg folk som nærmest aldrig går ledige og når de endelig gør, taler vi få dage før de igen er ansat i en ny virksomhed. Her kunne det godt argumenteres for at skrotte akassen.
Dertil keder jeg så også folk som formår at være ledige i længere perioder ad gangen og altid er “uheldige” /mindre attraktive på arbejdsmarkedet/ ikke kvalificerede/… Her ville det give god mening med en en a-kasse.

http://konsolting.blogspot.com/