Forside Fora Penge og økonomi To Elbil eller not? Svar til: To Elbil eller not?

#77
knekker
Rusher
  • 858 Indlæg
Offline

#76 Helt enig i at det er en svinestreg fra politikernes side. Min far udnyttede også ordningen da den blev introduceret, ifølge hans beregninger trods forringelserne, vil hans investering alligevel være betalt hjem om 7 år ca, og alt produceret el derefter, vil være gratis for ham. Så selv om regeringen har løbet fra deres aftale, så har det alligevel været en god investering alle jer der tog fordel af ordningen, blot ikke så god som i oprindeligt blev lovet. Det betyder blot at færre folk fremover vil investere i solpaneler, derfor vi ser solcelle firmaerne gå konkurs.

Det strøm man køber er indkøber er nordpol pris + pris fra dit elselskab + afgifter.
Den strøm man sælger er nordpol pris, så er så lidt man får igen ved at sælge sin strøm.

Netop grunden til at jeg skal have fat i nogle Powerwalls, så slipper man helt for at regeringen kan røvrende en som det passer dem for at få deres skatte indtægter. Derfor jeg spår at lige så snart regeringen finder ud af at folk så bare installere Powerwalls for at undgå denne skatteindtægt, så vil regeringen komme efter disse købere ved at sætte en kæmpe afgift på batterier. Derfor anbefaler jeg at man får fat i et par Powerwalls, lige så snart man kan, mens de stadig er relativ “billige”. Som jeg sagde før, det kan godt virke som en dyr investering her og nu, men laver du alligevel investeringen nu, så vil dine beregninger ændre sig, efter som el priserne stiger og afgifterne på batterier stiger, så vil du blive glad for at du alligevel lavede investeringen den gang. Og så har du tilmed lige stabiliseret/fjernet dine el udgifter de næste 20-40 år.