Forside Fora Penge og økonomi To Elbil eller not? Svar til: To Elbil eller not?

#44
JesperBlomkaal
Rusher
  • 297 Indlæg
Offline

#39 Det er også mega dårlig stil. Ikke helt på højde med at parkere på handicappladser men det er derhen af – og det er altså ikke for at sammenligne elbils ejere med handicappede.

Hvor mange flere ladestandere har Tesla end de andre? Det er vel ikke ligefrem sådan vildt mange?

Og hvorfor skal vi nu til, at slås med at nogle ladestandere kun er til nogen elbiler?

Tesla bygger ladestandere ud fra deres egne data om færdsel og antallet af Teslaer i alle områder på kloden, man kan sammenligne en Tesla Supercharger lokation der typisk har 20 til 30+ ladestandere med de andre bud fra alle øvrige opladesteder… Clever har på Køge Bugt Motorvejen 2 opladere i hver retning ved Karlslunde (og Eon 1 ved siden af)… det er med garanti at en af dem altid er i stykker og så holder der en kø som en i helvede og sure stoddere der påstår Teslaer ikke må lade der selvom man betaler Clever abonnement med frit forbrug.

Jeg kan smutte længere ned til Køge og altid komme til hos Tesla der har 28 ladepladser… der er altid biler men der er også altid plads fordi de har brugt dataen til at bygge ud fra, men der skal jeg naturligvis betale for el hvilket ikke giver mening når jeg har købt Clever.

Tesla er unikke fordi de gik på markedet med et ladenetværk før mængden af biler var der, dvs. hønen og ægget… det har de andre misset og derfor er det et problem overalt lige pt., så det har intet at gøre med at slås om ladenetværk, det handler bare om at de andre fabrikanter er blevet presset ud i en omstilling de ikke forventede ville ske.

Clever er dog ved at bygge en 30 ladestanders plads midt på Fyn ved Odense så folk ikke skal vente – det er vejen frem, men der mangler fandme mange af disse standerpladser.