Forside Fora Politik/Samfund Coronavirustråden version 2 Svar til: Coronavirustråden version 2

Serraveth
Rusher
  • 22 Indlæg

Det står ret godt beskrevet i Ekspertgruppens Videnspapir, jeg kan anbefale at læse samtlige 13 sider.

Videnspapir. Smitte og virusevolution

Jeg kan kun give dig ret i, at det er en interessant rapport. Nu kender jeg ikke baggrunden for tallene i rapporten, så jeg stoler på det, som de skriver, og lader være med at tolke på tallene; det har de alligevel mere forstand på end mig.

Her er et ekstra halvt afsnit fra rapportens opmærksomhedspunkter:

For de virusvarianter, der hidtidigt er observeret, skabes god krydsimmunitet,
således at immunitet udviklet efter vaccination med de nuværende vacciner, der indeholder sekvenser fra den
oprindelige virus fra tidligt 2020, fortsat giver beskyttelse, især mod alvorlig sygdom og død

Dvs. at jeg, i nogen grad, er beskyttet mod sygdom og død pga. virussen (og de nuværende observerede varianter), da jeg er vaccineret. Det kan jeg kun se som et plus for mig.

Og jo, der kan komme nye mutationer/varianter.
Hvis der kommer flere virus-varianter, hvor der stadig er god krydsimmunitet, så er mit immunsystem bedre forberedt til at klare dem, når jeg er vaccineret.
Hvis der kommer virus-varianter, som omgår vaccinerne(pga. højt selektionstryk fra infektion og/eller vaccination), så kan jeg ikke se, at jeg er ringere stillet end de uvaccinerede.

Og når vi nu er på en spilside, så kunne man også se vaccinationen, som en gratis buff.

“Hello my friend. I noticed you are heading into Zargrotch, a swamp plagued by disease. You and your party might become infected. Would you like this free buff to combat the disease?”

[Airway-Remedy buff]
-90% chance to avoid disease.
-reduced damage from disease.
-reduced risk of death from disease.
-buff might expire or have reduced effect as time passes.
Note: Whether you like it or not, you WILL receive a buff which is similar to this one after you have taken damage from disease for the first time.
[Accept] [Reject]

Hvis det var et spil, så ville jeg ikke skippe den buff. Og hvis jeg var i et party, hvor nogen ikke havde den gratis buff, når der var sandsynlighed for at støde på mobs med disease… så ville det undre mig en smule.