Forside Fora Politik/Samfund Coronavirustråden version 2 Svar til: Coronavirustråden version 2

#505
Aben
Rusher
  • 38 Indlæg
Offline

#500

Jeg synes, at du smider argumenter ud hele tiden, hvilket selvfølgelig er fair nok, men mange af dine argumenter er lavet i ond tro. Det betyder, at andre skal til at bruge deres tid på at modbevise dine mange påstande, og hvem har lyst og tid til det?

For at give et eksempel på ovenstående kommer du med argumentet om at Island ser en stor andel af smittede, som også er vaccinerede. Ydermere siger du, at det i høj grad er vaccinerede, som bringer smitten tilbage til Island.

Hvis du ikke kan se problemet med ovenstående argument, så se her:

1: Din kilde på ovenstående giver ingen procent vægtning af mængden af smittede indrejsende ift om de er vaccinerede eller ej.

I forlængelse af ovenstående så er det væsentligt sværere at rejse som uvaccineret. Lur mig om mængden af vaccinerede rejsende ikke er væsentlig højere komparativt end uvaccinerede. Hvis det er sandt, kan du ikke bruge statistikken til noget som helst.

2: Dataen tager på ingen måde højde for, hvad aktiviteter de to grupper udøver. Tager vaccinerede og uvaccinerede i lige høj grad til fester, restauranter, natklubber osv.? Risikoadfærd er ekstremt vigtigt at medtage, hvis du skal bruge den type statistik til noget som helst.

Jeg synes, at det er ekstremt umoralsk at debattere på den måde, som du gør. Dit argument er et klassisk eksempel på cherry picking.

For at vende tilbage til mit første afsnit, tog det her indlæg mig en halv time at skrive. Det ville tage adskillige timer at disseminere et enkelt af dine indlæg.