Forside Fora Politik/Samfund Coronavirustråden version 2 Svar til: Coronavirustråden version 2

#489
mayday-rewire
Rusher
  • 186 Indlæg
Offline

Det er jo en kendt sag, at man ikke blive immun af vaccinen, du får til gengæld et mildere sygdomsforløb
Det står også i vores vaccineapps, at kun tidligere smittede er immune, der er dog eksempler på flere sygdomsforløb hos samme person

Så jeg skal lade mig vaccinere for at få et mildere sygdoms-forløb, mod en virus, som for min gruppe i forvejen er så mild, at den nærmest kan sammenlignes med de reaktioner folk får efter at have modtaget vaccinerne. Selv hvis jeg får vaccinen risikere jeg at blive syg af virussen, og jeg risikere stadig at smitte andre, endda i længere tid, da jeg nu også kan være en asymptomatisk spreder. Desuden kan virussen fortsat mutere.

Jeg ser virkelig ingen gevinst.

I halvandet år har jeg været en del ude i samfundet uden at blive smittet. hvis jeg en dag så bliver smittet, går jeg højest sandsynligt et mildt forløb i møde, og opbygger samtidig lang immunitet.

Problemet er jo bare at mange ikke kan blive immune ad sygdoms vejen, da de dør af det

Her er vi så uenige. Jeg mener det er ganske få der ikke kan blive immune ad smitte vejen. Dermed ikke sagt at udsatte ikke skal lade sig vaccinere.

jo flere vaccinerede jo mindre kan virussen mutere

For det første vil jeg gerne se en kilde på den påstand, og for det andet, selv hvis det du siger er korrekt, har du stadig ikke løst problemet med at halvdelen af jordens befolkning ikke engang har fået 1 dose. Hele jordens befolkning vil på intet tidspunkt være fuldt vaccineret. Hvordan vil du forhindre udefrakommende mutationer i en global verden?

Du peger på en løsning, der reelt ikke er en løsning.

Min gamle læremester døde af skidtet, 66 blev han, ellers stor stærk og sund mand, jeg tænker han snildt kunne ha blevet 15-20 år ældre, men 40 dage i respirator på 4 forskellige hospitaler fik skovlen under ham
4 børn og kone efterlod han sig

22899 personer i hans aldersgruppe har været smittet på halvandet år. Af dem døde 35 personer med Covid-19, uden nogen kendt komorbiditet. Din gamle læremester, har været ekstremt uheldig.

Kilde

I alt er 248 ud af 355,423 personer døde i Danmark med Covid-19, uden kendt komorbiditet over halvandet år.
I 2020 døde der i Danmark 163 personer i færdselsuheld. Det svarer til 244.5 dræbte personer i færdselsuheld på halvandet år.

2020 var i øvrigt det år med færreste trafikdrab siden 1930’erne.

Det var egentligt bare for at sætte risikoen lidt i perspektiv, hvis man ellers er sund og rask.