Forside Fora Politik/Samfund Coronavirustråden version 2 Svar til: Coronavirustråden version 2

mayday-rewire
Rusher
  • 163 Indlæg

University of Oxford har lavet en beregner til dig så du selv kan se hvad din risiko er, så kan du jo evt. vende resultatet med din læge, hvis du stadig har angst:

qCovid

QCovid® is an evidence-based model that uses a range of factors such as age, sex, ethnicity and existing medical conditions to predict risk of death or hospitalisation from COVID-19.

It provides nuanced information on people’s risk of serious illness due to COVID-19 and has the potential to help patients and doctors reach a shared understanding of risk.

It is a ‘living’ risk prediction model which will be updated regularly as our understanding of COVID-19 increases and more data become available.

Jeg kan fortælle dig at jeg har 0.0012% risiko for at dø, og 0.0298% risiko for at havne på hospitalet, hvis jeg nogensinde skulle gå hen og blive smittet med nogle af de nuværende varianter.

Hvis du gerne vil leve et liv med social afstand, gå med maske, og 3-4 gange om året blive vaccineret mod influenza og kvartalets Covid-19 variant, så skal du være velkommen. Men at være efter folk som ikke er bange for at leve et normalt liv, er simpelthen for tosset.

• Dette svar blev ændret 2 måneder siden af mayday-rewire.
  • Dette svar blev ændret 2 måneder siden af mayday-rewire.