Forside Fora Politik/Samfund Kommunal- og regionsrådsvalg 2021 Svar til: Kommunal- og regionsrådsvalg 2021

#6
Fisker
Rusher
  • 437 Indlæg
Offline

#5 Både TV2 og DR har lokale afdelinger på Bornholm, udover nogle lokaler aviser, så jeg vil sige det ikke er helt urimeligt at sige at der er forholdsmæssigt meget mediedækning på Bornholm.

“beskyttelsen af medarbejderne”-argumentationen følger hverken fakta eller logik, der har været tale om 2 eksempler, det ene af dem var åbenbart en socialdemokrat fra kommunalbestyrrelsen hvis mor efter sigende havde følt sig chikaneret af pressen ved sidste valg, problemet er blot at pressen har gået alt igennem og kan ikke finde noget materiale for at de skulle have haft fat i pågældende person, interviewet eller optaget hende så det faldt ligesom til jorden da de blev efterspurgt mere information.

Det andet eksempel er så som du nævner “medarbejderne”, var at man nærmest havde udtalt sig på vegne af samtlige medarbejdere i kommunen, men virkeligheden var at man havde lavet en undersøgelse hvor man havde inviteret 32 mennesker (ca. 1%) af alle ansatte til at deltage i en undersøgelse om at gøre arbejdspladsen mere attraktiv, her havde en anonym leder kommenteret at folk snart ikke tør at komme på arbejde fordi de er bange for at stå frem i pressen med navn.

Der er en del problemer med dette argument:

  1. Dette taler nok mere om politikerne/ledelsen end pressen, man har adspurgt de forskellige fagforeninger, og enten kender man ikke til problemet, eller også har problemet nærmere været at enkelte politikere er ret nærgående i pressen, og sidst at man efter udtalelser i medierne er blevet irrettesat af ledelsen. De konkrete problemer med ledelse og politikerne kan ikke umiddelbart løses med denne spærretid.
  2. En leder er jo også en særlig funktion, så selvom de selvfølgelig er medarbejdere, så har de et større ansvar end de menige medarbejdere, der må derfor forventes at man klædes på til at kunne håndtere dette ansvar.
  3. uanfægtet kommentaren så placerer en trivselsundersøgelse foretaget blandt alle (og ikke kun 1%) medarbejdere at ledere scorer højst i trivsel, så dette tyder ikke på at være et generelt og større problem.
  4. Ser man forbi disse gabende huller i forklaringerne, så kommer denne spærretid jo heller ikke “medarbejderne” til gode når den kun varer 3(nu 2) måneder før et valg, skal “medarbejderne” kun beskyttes 3(2) måneder op til et valg :D?
  5. I øvrigt hvis den administrative og politiske ledelse på baggrund af én kommentar nærmest går i selvsving for at løse det, så håber jeg at bliver inviteret til næste undersøgelse, jeg har nemlig en del ting jeg godt kunne tænke mig at få indført også, jeg ved hvert fald vi efterhånden har behandlet emnet om fleksible arbejdstider, hjemmearbejde, m.m., i forbindelse med Covid-19, i et års tid, og med store interesse og deltagelse fra medarbejderne (og altså ikke “medarbejderne”, aka én anonym leder) uden at det rigtigt har materialiseret sig

Anyway som jeg ser det, selvom borgermesteren påstår anderledes, så er spærretiden noget som åbenlyst skævt gavner den nuværende politiske ledelse, hvis journalister ikke kan afdække forhold som den nuværende politiske ledelse er ansvarlige for, så kan folk jo heller ikke tage et stemme på et oplyst grundlag.

p.s. udtalt på vegne af mig selv

  • Dette svar blev ændret 2 år, 8 måneder siden af Fisker.
  • Dette svar blev ændret 2 år, 8 måneder siden af Fisker.
  • Dette svar blev ændret 2 år, 8 måneder siden af Fisker.
  • Dette svar blev ændret 2 år, 8 måneder siden af Fisker.