Forside Fora Off-topic Smart watch hvad bruger du det til? Svar til: Smart watch hvad bruger du det til?

#4
Nioxic
Rusher
  • 414 Indlæg
Offline

Jeg er ikke fan af at bruge mobiltelefonen (have den på lommen eller i sådan et armbånd eller lign) når man fx er ude at løbe.

Og så er et ur til lidt aktivitets tracking glimrende. jeg kan godt lide at vide hvor langt og hvor hurtigt jeg har løbet (mest til sammenligning med den forrige løbetur)

men ellers gider jeg faktisk slet ikke bruge et ur.

Så lidt som muligt! Men, måske hænger det sammen med at jeg synes urene er for besværlige.

De er oftest ret clunky, og skal hele tiden have opmærksomhed. “tid til at rejse dig op” og lign pisbeskeder skal bare fucke langt væk. Især hvis man kører en længere tur, eller lign. Hvad er forventnigen så, dumme ur? skal jeg holde ind i nødsporet for at lave englehop? nej vel.

Når det så er sagt, så har jeg lige som ElSenator nævner, brugt et pebble watch.

Og det var fucking genialt siger jeg bare. Jeg har det stadig et sted, men det blev væk under en flytning. Det ligger nok i bunden af en kasse eller noget…

det kan holde strøm i en UGE ! ( EN HEL UGE!) og gav kun de mest nødvendige funktioner (sms’er og andre notifikationer) og så synes jeg det var smart med den lille alarm/timer funktion på uret. Det kan heller ikke bippe eller noget, KUN vibration. Det blev brugt flittet når man skulle til pause på et bestemt tidspunkt, da jeg i sin tid arbejdede i butik. Der var mobiler i butikken jo no-go. men smart ur? np!

og skærmen, som er e-ink kan holde strøm i lang tid. selvfølgelig er der en masse kompromiser ifht farve, opdateringshastighed, synsvinkler og sådan noget.

Og nu ejer google fitbit, som købte pebble i sin tid.

Anyways

jeg har ikke brugt mit galaxy ur i over et år, foruden et par løbeture her i april.

jeg kunne måske godt få det justeret, så jeg ikke får alle de notifkationer osv som den hele tiden vil gi mig, og så bliver det måske lidt sjovere at bruge til hverdag.

Men i virkeligheden tænker jeg at teknologien er lidt for .. underudviklet indtil videre, til hverdags-ur. batterilevetiden er simpelthen for kort, og performance er også ret middelmådig, når alt kommer til alt. Mit galaxy ur hænger ihvertfald tit med animmationerne og sådan. Så ved jeg ikke om de nyere ure er bedre ifht de ting.

Min kammerat har et ur fra huawei som kun giver notifkationer og det kan ikke bruges til fx at svare på en besked eller tage telefonen. men ellers ligner det og har funktioner som minder om mit ur