Forside Fora Off-topic Voksenuddannelse – IT-Supporter Svar til: Voksenuddannelse – IT-Supporter

anden145
Rusher
  • E-peen: 44

Som udgangspunkt, får du ikke løn under grundforløbet – det er normalt på SU. Den eneste undtagelse er, hvis du starter IT-Supporter uddannelsen som ‘Ny-Mesterlære-forløb’. Dette betyder i praksis, at du får en praktik/uddannelses-aftale med en virksomhed inden du starter grundforløb, og at de er villige til at tage dig ind under et Mesterlære-forløb. Det er ikke alle virksomheder der vil det, men det vil betyde, at du vil få praktikløn fra dag 1 og at du – i stedet for at gå i skole på grundforløb – tager uddannelsen hos ‘Mester’/virksomheden i stedet.

Jeg var engang selv i Ny-Mesterlære forløb – men de aftalte (så vidt jeg husker det) med skolen, at jeg i stedet for at tage hele Grundforløbet hos dem, i stedet gik i skole og TEC overtog den undervisning jeg skulle have. Jeg havde mere tid hos dem, men jeg tror virksomheden, eleven og skolen kan aftale hvordan et sådant forløb kan skrues sammen.

Du kan læse mere om Ny-Mesterlære her

• Dette svar blev ændret 3 år, 7 måneder siden af anden145.