Forside › Fora › Off-topic › Voksenuddannelse – IT-Supporter › Svar til: Voksenuddannelse – IT-Supporter

- E-peen: 44
Som udgangspunkt, fÃ¥r du ikke løn under grundforløbet – det er normalt pÃ¥ SU. Den eneste undtagelse er, hvis du starter IT-Supporter uddannelsen som ‘Ny-Mesterlære-forløb’. Dette betyder i praksis, at du fÃ¥r en praktik/uddannelses-aftale med en virksomhed inden du starter grundforløb, og at de er villige til at tage dig ind under et Mesterlære-forløb. Det er ikke alle virksomheder der vil det, men det vil betyde, at du vil fÃ¥ praktikløn fra dag 1 og at du – i stedet for at gÃ¥ i skole pÃ¥ grundforløb – tager uddannelsen hos ‘Mester’/virksomheden i stedet.
Jeg var engang selv i Ny-Mesterlære forløb – men de aftalte (sÃ¥ vidt jeg husker det) med skolen, at jeg i stedet for at tage hele Grundforløbet hos dem, i stedet gik i skole og TEC overtog den undervisning jeg skulle have. Jeg havde mere tid hos dem, men jeg tror virksomheden, eleven og skolen kan aftale hvordan et sÃ¥dant forløb kan skrues sammen.
Du kan læse mere om Ny-Mesterlære her
- Dette svar blev ændret 4 år siden af anden145.