Forside Fora Politik/Samfund Kan du få et job hos google? Svar til: Kan du få et job hos google?

#12
hqx
Rusher
  • 309 Indlæg
Offline

#8 – “Vi har ikke overarbejde, men det er selvfølgelig vigtigt, at vi leverer vores projekter til tiden. Så kan det selvfølgelig ske, at vi må blive en ekstra time eller to”.

Noget i den stil?

Jeg har ikke selv prøvet at trække mig midt i et interview, men har dog prøvet at trække mig efter første interview. Følelsen var der heller ikke rigtig.

Var engang til samtale hos en virksomhed som havde skrevet i deres annonce at “skiftende arbejdstider kan forkomme”.

Til jobsamtalen bliver jeg spurgt om der er noget jeg er dårlig til, hvortil jeg svare:
“Ja, jeg er vildt dårlig til skifteholds arbejde – det kan jeg ikke”

Hvortil de svare:
“øøøøh.. det her arbejde er rullende arbejdstider (2 uger 06-14, 2 uger 14-22, 2 uger 22-06, noget i den dur i hvert fald)”

Mig:
“det kunne man med fordel have skrevet i annoncen… Men lad os så bare lukke den her …”

Må tilstå at jeg nok havde regnet med at det var noget med at op til fx. et projekt skulle integreres så kunne det være at man skulle arbejde en enkelt nat/weekend eller noget i den dur, ikke reelt skifteholds arbejde.

Endte med et 10 minutters job interview, ret fjollet …