Forside Fora Off-topic Hus eller lejlighed – hvad er dine erfaringer? Svar til: Hus eller lejlighed – hvad er dine erfaringer?

-SANTA-Julemanden
Rusher
  • E-peen: 22

Hej Jeppe

Det er spændende ?. Min kæreste og jeg flyttede i hus tilbage i 2014 og valgte at bygge nyt hus i 2018.

Det har vi været rigtig glade for, og det er bygget i vedligeholdelses-fri/-lette materialer sÃ¥ der er sÃ¥dan set kun haven som ekstra arbejde ifht. lejligheden. Derudover er det er nybyggerkvarter som pÃ¥ godt og ondt…. Det er en homogen gruppe mennesker med børn i ca. samme alder. Det betyder (pÃ¥ vores vej, at least) man kommer hinanden ved og ungerne løber til og fra hinanden. Vi har med andre ord aldrig haft sÃ¥ meget med naboer at gøre end vi har nu efter vi er kommet i hus.

… Det kommer selvfølgelig an pÃ¥ hvor I vil bo og om der er nogle byggegrunde til rÃ¥dighed for “menneskepenge”…. Ellers risikerer man jo at købe hus i et dødt sølvbryllupskvarter som jeg læser I ogsÃ¥ er bekymret for. Vi kom i hus, inkl. grund og have for 4.5mio (215 M2)…. men jeg ved ogsÃ¥ godt priserne er anderledes i Aalborg SV ifht. Roskilde.
Jeg har en kammerat som har købt hus (og nu totalrenoverer) i Vor Frue lige udenfor Roskilde. Det var ikke så forfærdeligt dyrt, men mit indtryk er at der ikke sker alverdens i Vor Frue og folk holder sig rimeligt for sig selv.

…. Det blev vidst til nogle række løse tanker uden megen svar ?.

Summa summarum er nok: Undersøg omrÃ¥det – se aktivitet f.eks. pÃ¥ Facebook for at se hvor sociale folk er i de kandidat-omrÃ¥der I kigger pÃ¥: Men vær ikke sÃ¥ bange for at kaste jer ud i det. Økonomisk er det heller ikke dumt at smide pengene i mursten (uanset og det er en ejerlejlighed eller hus).

• Dette svar blev ændret 4 Ã¥r, 2 mÃ¥neder siden af -SANTA-Julemanden.