Forside Fora Off-topic Indfødsretsprøven v. 2021

Klarede du skærene?

Kan du få statsborgerskab

Du skal være logget ind for at deltage.
  • Nemt ja 57.89% 11 stemmer
    medisterKongenCancermanhqxJesperBlomkaalRazorbladeStultusX2CucoVxChemical+ 3 mere
  • Ikk' så nemt nej 42.11% 8 stemmer
    ElSenatorMart33NNightBreakerNoizeCanis_lupusTormDKhausnerFisker
Currently, there are 0 users and 1 guest visiting this topic.
  • Oprettet af
    Emne
  • #0
    medisterKongen
    Rusher
    Offline

    Har du (indsæt bogstav)- factor? Og kan du klare skærene i årets prøve? Det kræver 36/45 rigtige.

    Jeg klarede den med nød og næppe og wingede mig til 36 rigtige. Tillykke til mig

    Den plejer at være lige til, men synes de har skruet op for sværhedsgraden i år. Stakkels ansøgere.

    https://www.dr.dk/nyheder/indland/test-dig-selv-kan-du-blive-dansk-statsborger-1

Viser 26 svar - 1 til 26 (af 26 i alt)
  • Forfatter
    Svar
  • #1
    ElSenator
    Rusher
    • 579 Indlæg
    Offline

    Jeg landede på 29 rigtige, så det er herut med mig! Men nu interesserer historie og gammeldaws dansk politik og kultur mig også nul og prut. Jeg er overbevist om at de der læser op til den prøve her ved mere om ligegyldig dansk kultur end jeg, en ærkedansker, gør.

    Så respekt til udlændinge der kan gennemføre.

    #2
    Cancerman
    Head Rusher
    • 3042 Indlæg
    Offline

    Nemt og nemt var måske så meget sagt, men det der overraskede mig mest, er at de forkerte var basalt ting, som “hvor gammel skal man være for at købe cigaretter”

    Jeg skal da lige love for, at der blev skruet op for retorikken i de sidste par spørgsmål. De var ret tydeligt rettet mod en helt bestemt gruppe – som der så også tidligere har vist sig, ikke ligefrem at overholde lige præcis det spørgsmålene gik på.

    #3
    hqx
    Rusher
    • 309 Indlæg
    Offline

    40/45 – svaret på ekstremt hurtigt. Tror godt jeg kunne have fået 3-4 mere rigtige hvis man havde tænkt over svar istedet for at bare svare.

    Dog vil jeg sige at hvis ikke man er dansker og følger ret meget med i danske medier er det godt nok en svær prøve.

    Enig med #2, der var ingen tvivl om hvem det var rettet imod.

    #4
    aff3
    Rusher
    • 165 Indlæg
    Offline

    34 rigtige. 😬

    #5
    Jeppe
    Rusher
    • 360 Indlæg
    Offline

    36 rigtige. Jeg skal love for at man med de sidste spørgsmål lige fik understreget forskellen på Islam og Kristendommen.

    #6
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    39 rigtige… Jeg fejlede arkitekt spørsgmål, 70er historie spørgsmål og sports spørgsmål – plus kvinders gennemsnitsalder.

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #7
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #5 – De havde da ikke noget med forskel på Islam og kristendom… Men omkring forskellen på hvad der er tilladt i en sekulær liberal stat og hvad der ikke er i relation til religiøs ekstremisme. Eksempelvis at sende børn på religiøs genopdragelse er temmelig udbredt i USA. Der er ikke meget af hvad du finder hos muslimer, som du ikke ogsp kan finde hos kristne. forskellen er at vi i nord europa, er 100 år foran mht. at kastrere religiøse autoriteter – derfor er det meget mindre udbredt.

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    • Dette svar blev ændret 2 år, 4 måneder siden af Emilsa.
    #8
    RetardedWookie
    Rusher
    • 183 Indlæg
    Offline

    Pyha.. 37 rigtige. Godt nok taget med lynets hast.

    Tager den stort set hver år hvis jeg støder på den, og hver gang føler jeg mig ret dum bagefter, da jeg føler, at jeg burde få 100 %.

    #9
    JesperBlomkaal
    Rusher
    • 297 Indlæg
    Offline

    DIT RESULTAT: 45 / 45

    Nemt. Jeg var faktisk i tvivl om hvornår danmarks første jernbane kom til… men den satsede jeg så på og vandt

    #10
    Winz
    Rusher
    • 25 Indlæg
    Offline

    Hvis I fik materiale udleveret med alle svarene på forhånd og fik lidt tid til at terpe det, så ville I klare prøven uden problemer.

    Altså de samme vilkår som ansøgerne..

    #11
    medisterKongen
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 501 Indlæg
    Offline

    #10 ja helt sikkert, hvis vi læste op det ville vi ikke have problemer, men som jeg forstår det tager prøven tager udgangspunkt i viden som vi (borgere i DK) alle burde have kendskab til. Derfor burde vi alle kunne bestå uden forberedelse (og på kort tid), hvilket bestemt ikke er tilfældet.

    #12
    Razorblade
    Rusher
    • 185 Indlæg
    Offline

    43, peace of cake , og hvad angår jer der kom under de 36, så er det bare herut til Finland, Norge Sverige, Tyskland , England, Tyrkiet, Indien, Palæstina (kan blive et problem, kontakt den Israelske ambassade) …., …, …, og usa, magen til slendrian skal man lede længe efter. Mvh M.M. (Tulle trækker sig, så nogen skal jo træde i karakter) 🥸

    #13
    StultusX2
    Rusher
    • 2003 Indlæg
    Offline

    42 = svaret på ALT. Og åbenbart os’ godt nok til at blive dansker

    Færøerne, DF og LTF var mine..øh..svagheder!?

    My TIE! My nimble coffin! Og det ér KUNS med Collector's CD-ROM 1995!
    En snarligt uddøende single Player med Logitech Wingman Extreme Digital 3D - der “skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen”...

    #14
    Noize
    Rusher
    • 175 Indlæg
    Offline

    31 rigtige Min dansk historie fra før 1. verdenskrig er ikke for god. Ej mit kendskab til vor kongehus eller danske kendisser fra før min egen levetid. lol

    #15
    Winz
    Rusher
    • 25 Indlæg
    Offline

    #11
    Det ændrer ikke på, at prøven ikke er tiltænkt danskeres paratviden, men at “godkende” udlændinges evner, forståelse og ikke mindst indsats. I mine øjne har den ikke udgangspunkt i hvad vi danskere burde kunne svare på.
    Nå det er sagt, så er det da meget sjovt, at se om vi danskere kan “bestå” den
    Det irreterer mig dog, hver gang det bliver bragt op i medierne, at det er tydeligt med en agenda, når den meget vigtige oplysning næsten altid mangler i disse artikler.
    Og desuden er det sjældent, de nævner hvor mange udlændinge der rent faktisk klarer den. Mit gæt er det er tæt på 100%.

    #16
    TormDK
    Rusher
    • 443 Indlæg
    Offline

    29/45, så jeg må opgive at få fornyet passet kan jeg se.

    #17
    Gronk
    Rusher
    • 21 Indlæg
    Offline

    #15

    Det irreterer mig dog, hver gang det bliver bragt op i medierne, at det er tydeligt med en agenda, når den meget vigtige oplysning næsten altid mangler i disse artikler.
    Og desuden er det sjældent, de nævner hvor mange udlændinge der rent faktisk klarer den. Mit gæt er det er tæt på 100%.

    https://integrationsbarometer.dk/tal-og-analyser/indfodsretsprove

    #18
    hausner
    Moderator
    • 696 Indlæg
    Offline

    #15

    Det irreterer mig dog, hver gang det bliver bragt op i medierne, at det er tydeligt med en agenda, når den meget vigtige oplysning næsten altid mangler i disse artikler.

    Og desuden er det sjældent, de nævner hvor mange udlændinge der rent faktisk klarer den. Mit gæt er det er tæt på 100%.

    https://integrationsbarometer.dk/tal-og-analyser/indfodsretsprove

    Og for de dovne er svaret mellem 50-65%. Så ret mange dumper

    #19
    medisterKongen
    Rusher
    #0 Trådstarter
    • 501 Indlæg
    Offline

    #18 Passer jo meget godt med afstemningen indtil videre. Sgu meget godt at vi ikke har sådan en prøve for medlemskab her på Rushers

    #20
    Cuco
    Rusher
    • 12 Indlæg
    Offline

    Alle 45 rigtige. De sidste spørgsmål var virkelig bare opdragelsesspørgsmål målrettet helt bestemte grupper.

    #21
    Winz
    Rusher
    • 25 Indlæg
    Offline

    #17 + #18
    I stand corrected
    Det er meget overraskende tal for mig.

    Men bortset fra det, så har det jo meget begrænsede konsekvenser hvis man som udlændning dumper. Du kan prøve igen og indtil da, fortsætter man bare med sin midlertidige opholdstilladelse.

    • Dette svar blev ændret 2 år, 4 måneder siden af Winz.
    • Dette svar blev ændret 2 år, 4 måneder siden af Winz.
    • Dette svar blev ændret 2 år, 4 måneder siden af Winz.
    • Dette svar blev ændret 2 år, 4 måneder siden af Winz.
    #22
    VxChemical
    Rusher
    • 335 Indlæg
    Offline

    Jeg blev dansker på et hængende hår (beskrivende ord udeladt til ære for tidsånden )

    #23
    Fisker
    Rusher
    • 437 Indlæg
    Offline

    #21 Du skal have permanent opholdstilladelse for at kunne ansøge om dansk statsborgerskab hvilket kræver beståelse af indfødsretprøven.

    Apropos agendaer i medierne kan det undre mig at du skriver som du gør.

    #24
    Emilsa
    Rusher
    • 1120 Indlæg
    Offline

    #23 – og for at få permanent opholdstilladelse skal man have boet minimum i 8 år i danmark og ud af de seneste 4 år ved ansøgningstidspunktet have haft fuldtidsarbejde i 3.5 år. Og du skal i øvrigt være i arbejde på det tidspunkt afgørelsen træffes.

    I funkekasset diser funkestyveren med sin dangenak på olmsk saster, for at fakke a kultes - alt mens han byser sin roï oc knup.

    #25
    Nickell
    Moderator
    • 1745 Indlæg
    Offline

    Æv, jeg fik én forkert: de skide e-cigaretter…

    #26
    Mikaa
    Rusher
    • 129 Indlæg
    Offline

    38 rigtige, så i slipper ikke af med mig, høhø.

    "Help me, Premature Ejaculation Man!"
    Premature Ejaculation Man: "I'm coming!"

Viser 26 svar - 1 til 26 (af 26 i alt)
  • Du skal være logget ind som bruger for at kunne svare...